Foire aux questions
The answer to all or most of your questions.
Yes. All you have to do is select the option '' Pick up in store '' when ordering.
Yes. Taxes will be applied at checkout according to your province of residence.
No, it is not possible. Each and everyone of our phones have been inspected et nous nous assurons qu'ils ne sont pas déclarés volés avant de les mettre en ligne.
Yes. All our phones have a 6 month warranty against all manufacturer defects, the longest warranty offered in the used phone market!
More details here.
Les grades qui sont indiqués sur nos appareils (Note sur 10) sont une évaluation esthétique de nos téléphones.
More details here.
Price Protection Policy :
Our prices and promotions change on a regular basis, based on availability and inventory.
Don’t hesitate to make your purchase right away, as you will be credited for the difference if the device you purchased has a price drop! Our price protection policy starts at the moment of purchase and has a duration of 7 days. Following a valid request made with the form found below, a credit for the difference will be accorded.
The 7 day price protection policy is only valid for price drops at Secondcell after placing an order. The price protection policy is not valid during the Black Friday and Boxing Day events. The price protection policy is only valid if the same exact model (Brand, model number, colour, storage and aesthetic grade) is at a lower price within 7 days following your purchase.
Price Match Policy :
At Secondcell, we are so confident that we have the best prices on the market that we will match any price listed with our competitors! Interested in one of our devices, but you found it for less on our competitor’s site? Fill out the form below before placing your order, and we will match the price!
La protection des prix de la compétition ne s'applique seulement avant que la transaction soit effectuée sur notre boutique en ligne. Vous n'avez qu'à remplir le formulaire ci-dessous et nous égaliserons le prix! La protection de prix s'applique seulement si le même modèle exactement (Modèle d’appareil, couleur, stockage, grade esthétique et la durée et les conditions de garantie du compétiteur) est à un prix inférieur sur le site web d'un compétiteur avant de procéder à votre achat chez SecondCell. Les ventes par un particulier (Marketplace, Kijiji, Ebay, etc.) sont exclus. Si la livraison chez le compétiteur n'est pas gratuite ou si les accessoires de charge ne sont pas inclus, ils seront pris en compte dans le calcul de la protection de prix.
Non. Les grades ne sont qu'une évaluation esthétique de nos appareils. Tous nos appareils sont testés et fonctionnels à 100%, peu importe le grade de celui-ci.
More details here.
Affirm is a new form of payment available on our website. It allows you to make your purchase on multiple equal payments instead of paying in one full payment. To apply, select the Affirm option at checkout.
More details here.
Shipping in Canada is free and will always be free! No minimum purchase is required, no matter where you are in Canada. You can expect your shipment to arrive in 2 business days for Quebec customers and 3 business days for the rest of Canada.
More details here.
Oui. Tous nos téléphones viennent avec un chargeur et un câble de recharge neuf.
All of our phone batteries are at least of 80% of their original capacity. If the battery of one of our phones has lost more than 20% of its capacity, it will be replaced for a brand new battery before being placed on our website.
Oui. Des photos de chaque appareil sont déjà sur la boutique en ligne dans la fiche de chaque produit. Sinon, vous pouvez aussi passer nous voir à notre boutique.
Un échange d'appareil est possible durant les 30 premiers jours, à partir de la journée où vous avez reçu l'appareil, si vous n'êtes pas satisfaits de l'appareil reçu. Nous n’acceptons aucun échange si le produit présente des dommages physiques ou liquides ou si l’appareil est toujours connecté à un identifiant Apple, Google ou à un mot de passe.
Please be aware that in the case of a defective phone, and only in this case, SecondCell will assume any charges related to the return or exchange of your phone. In any case, we will provide you with a prepaid return label for you to ship your device. The customer will assume the charges for returns that are not related to defects.
Yes. We have physical location in St-Jean-sur-Richelieu.Contact us for more information.
Sur notre boutique en ligne, nous prenons les cartes de crédit canadiennes, les carte débit Visa et débit Mastercard, Paypal et Affirm.
In store, we accept all Canadian credit cards, Visa debit and Mastercard debit, Paypal and cash.
We use Paypal to process our online transactions, but it is not necessary to have a Paypal account to pay with your credit card.
For more details, cliquez ici.
To know more about how to activate your device, cliquez ici.
Oui. Chaque appareil est inspecté minutieusement, et remis à neuf au besoin par nos techniciens qualifiés. Chaque appareil sur notre boutique en ligne a obtenu au préalable la certification 360.
Pour plus de détails, cliquez here.
Just follow these simple steps :
1. Check if your phone has all the latest software updates.
2. Ensuite, redémarrez votre téléphone et rechargez-le à 100 %.
3. Utilisez normalement votre appareil et calculez le temps avant la décharge complète.
Sachez que :
- If you play video games ;
- If the network connection is weak ;
- If you use applications such as Netflix, YouTube, snapchat, etc. ;
Your battery will lose its charge 4 times faster than if it is used « normally ». Your battery will only last about 4 to six hours.
All of our customers are protected by our 6 month warranty against defects.
If your device is still under our 6 warranty, contactez-nous, nous vous enverrons un bordereau Purolator pour retourner l'appareil sans frais afin de procéder à une réparation ou à un échange (à notre discrétion).
Normalement, votre appareil devrait déjà être déverrouillé. Par contre, s'il ne l'est pas, ne vous inquiétez pas.
Check your serial number by dialing the *#06# and contact us as quickly as possible by email at info@secondcell.ca, and make sure to include the serial number.
We will unlock your phone as fast as possible, at no charge to you.
When you receive your order, if you notice that the phone has been damaged in transit, you need to advise us the same day that you receive the shipment.
We will provide you with a return label and your device will be exchanged.
Aucune exception ne sera faite pour des bris mentionnés plus tard que la journée de la réception du colis.
No. We do not ship outside of Canada.